Este necesară o licență de acces a clientului (CAL – Client Access License ) pentru fiecare utilizator și dispozitiv care se conectează la Remote Desktop Session (RDS) host. Este necesar un server de licență RDS pentru instalarea, emiterea și urmărirea CAL-urilor RDS.
1. Conectati-va la serverul pe care doriti sa-l utilizati ca server de licenta utilizand un cont de administrator.
2. In Server Manager, click pe Roles Summary, apoi click pe Add Roles. click Next in prima pagina a expertului de roluri.
3. Selectati Remote Desktop Services, apoi click Next, apoi click Next in pagina de Remote Desktop Services.
4. Selectati Remote Desktop Licensing, apoi click Next.
5. Configurarea domeniului – selectati Configure a discovery scope pentru acest server de licente, click pe This domain, apoi click pe Next.
6. Click pe Install.
1. Deschideti Remote Desktop Licensing Manager: click pe Start > Administrative Tools > Remote Desktop Services > Remote Desktop Licensing Manager.
2. Click pe click dreapta pe License Server, apoi click pe Activate Server.
3. Click pe Next pe pagina de bun venit.
4. Pentru metoda de conectare, selectati Automatic Connection (recomandata), apoi click pe Next.
5. Introduceti informatiile companiei dvs. (numele dvs., numele companiei, regiunea dvs. geografica), apoi click pe Next.
6. Optional introduceti orice alte informatii ale companiei (de exemplu, adresele de e-mail si compania), apoi click pe Next.
7. Asigurati-va ca Start Start Licences Wizard nu este selectat (vom instala licentele intr-un pas ulterior), apoi click pe Next.