Returnarea produselor

Formular de retur

Vrei sa returnezi un produs? Completeaza formularul de mai jos pentru a inregistra returul si noi iti vom trimite toate informatiile de care ai nevoie pentru un retur simplu si rapid.

 

14 zile drept de retur produse

Pentru a returna unul sau mai multe produse va rugam sa completati Formularul de Retur sau sa ne scrieti un email la adresa asistenta@etoc.ro in care sa ne comunicati intentia de returnare. ETOC Online SRL va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat.

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului. Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.

ETOC Online SRL va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat (dar nu mai mult de 14 zile de la primirea produsului).

Definitia contractului de vanzare: orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.

Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

Conditiile de retur in maxim 14 zile pentru comenzile online sunt valabile doar pentru persoane fizice. Pentru persoane juridice nu se accepta retururi.

ETOC Online SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Procedura de retragere din contract
Consumatorul informeaza ETOC Online SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie/mail). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.

Obligatiile care revin Vanzatorului
Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazurile: produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site, produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie, produs livrat gresit (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor.

Obligatiile care revin consumatorului
Produsele sunt inmanate ETOC Online SRL personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

Produse excluse, fara drept de returnare
Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:

1. Muzică și filme, Licențe software, Jocuri PC și jocuri pentru console (pot fi returnate doar dacă sunt sigilate);
2. Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
3. Consumabile (acumulatori, baterii, becuri, cartuse imprimanta etc.);
4. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (casti tip “in ear” si casti cu microfon, sosete, slipi, boxeri, etc.);
5. Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, ingrijire dentara, termometre, ingrijire cosmetica,etc.);
6.  Produsele cosmetice care prezinta cutie si folie sigilata in momentul vanzarii si parfumurile;
7. Produse de intretinere & cosmetica auto desigilate / folosite;
8. Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere sau PC-uri non-standard);
9. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
10. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare);
11. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate;
12. Fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte și altele), daca nu sunt in aceeași stare în care au fost livrate, nepurtate, fără pete sau rupturi, avand eticheta intacta;
13. Folii pentru telefoane, tablete sau eBook readere, pot fi returnate doar dacă sunt sigilate (nu au fost desfăcute, nu au fost folosite)

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru, nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.

Exemple de produse si categorii de produse care pot fi supuse unor costuri suplimentare in vederea aducerii la conformitate/stare initiala:
1. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice;
2. Electrocasnice folosite sau cu urme de uzura;
3. Produse pentru bucatarie si servire;
4. Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate.

Retur de produse

Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
1. Produsul livrat nu corespunde specificatiilor oferite de producator pentru acel model de produs. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil);
2. Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise in termen de 48 de ore de la primirea produsului;
3. Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator;
4.Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.

Costurile de retur pentru situatiile prezentate mai sus (nu si in cazul renuntarii la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.

Returnarea produselor se poate face la adresa Str. Apusului, nr. 34, bl. M6, sc. B, et. 5, ap.68, int. 68, Sectorul 6, Bucuresti. Este recomandat returul folosind o firma de curierat, cu serviciul de Deschidere Colet.

Mentiuni

In toate cazurile de mai sus, cu exceptia celui referitor la defectele in perioada de garantie, produsele trebuie returnate in starea in care au fost primite, de preferat in ambalajul original si obligatoriu insotite de toate accesoriile si documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare ce face imposibila revanzarea lor, poate genera costuri de aducere la conformitate/stare initiala de pana la 100% din valoarea produsului.

Clientul are dreptul de a returna un produs care a fost probat/testat la fel cum este permisa testarea unui produs in magazin. Clientul nu poate returna un produs care a fost folosit, sau prezita urme vizibile de utilizare, lucru care ar face imposibila revanzarea produsului ca un produs nou.

Daca clientul a achizitionat mai multe produse identice, poate returna un singur produs de acelasi tip desigilat, restul produselor trebuie sa fie sigilate pentru a fi acceptate ca retur.

Licentele de software electronic (care presupun livrarea unei chei de activare prin email) nu pot fi returnate dupa ce au fost trimise pe email.

Licentele de software care vin in cutie (FPP) se pot returna doar daca cutia este sigilata (si daca celelalte conditii de retur sunt indeplinite)

Laptopurile, sistemele desktop sau alte dispozitive electronice care sunt vandute impreuna cu o licenta software, nu mai pot fi returnate daca licenta software a fost activata. In cazul dispozitivelor care vin cu un abtibild razuibil pentru licentiere, nu se accepta returul acestora daca abtibildul a fost razuit sau deteriorat. Daca un client doreste sa testeze programul software cu care a venit insotit echipamentul achizitionat, poate sa faca acest lucru folosind versiuna gratuita (trial) pusa la dispozitie de catre producatorul de software pana in momentul in care se decide daca pastreaza produsul.

Nu fac obiectul garantiei/returului produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat etc.), setari si instalari incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor, virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat etc. precum si produsele la a caror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere, ori programe, decat cele originale. Instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate duc la pierderea garantiei/dreptului de retur.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) se poate accepta retur, in anumite cazurii, numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Reconditionat / Refurbished. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton sifonat si/sau rupt si/sau taiat si/sau gaurit si/sau ud si/sau cu urme de etichete, banda adeziva, pix, marker etc.) se diminueaza cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsa sau incomplet (de exemplu: suporti de siguranta, elemente de protectie din carton sau polistiren etc.) se diminueaza conform valoarii aducerii la conformitate.

In cazul in care produsul returnat are si urme de uzura si ambalajul original deteriorat sau incomplet, produsul se preia in unitatea Service pentru expertiza si informare cu privire la cotatia de pret in vederea aducerii la conformitate pentru a putea fi repus in procesul de vanzare. Diminuarea se aplica la nivel procentual (intre 5% – 100%).

In cazul comenzilor care au mai multe produse identice, doar unul dintre produse poate fi returnat desigilat, restul produselor pot fi acceptate la retur doar daca sunt sigilate.

Coletele expediate prin curier fara mentiunea “RETUR” scrisa pe colet sau ca si observatie pe AWB, nu vor fi procesate ca retururi!

 

Pentru orice intrebari sau nelamuri legate de returul produselor ne puteti scrie la adresa de email asistenta@etoc.ro

Ultima actualizare: 13.09.2023

4.7 (55 voturi)
SC ETOC Online SRL | Toate drepturile rezervate © 2022 | www.etoc.ro $$ | Preturile includ TVA
Gazduit si dezvoltat de
Cos de cumparaturi0
Nu exista produse in cos
Continua cumparaturile
0