Întreprinderile mici sunt la fel de expuse riscului de amenințări ale securității cibernetice ca și întreprinderile mari. O concepție greșită, obișnuită pentru întreprinderile mici este o idee de securitate prin obscuritate, conform căreia afacerea dvs. este prea mică pentru a putea fi o țintă, dar, din păcate, acest lucru nu este adevărat.
Pe măsură ce atacatorii automatizează din ce în ce mai mult atacurile, le este ușor să vizeze sute, dacă nu chiar mii de companii mici simultan. Întreprinderile mici au adesea apărări tehnologice mai puțin stricte, mai puțină conștientizare a amenințărilor și mai puțin timp și resurse de investit în securitata cibernetică. Acest lucru le face o țintă mai ușoară pentru hackeri decât organizațiile mai mari.
Dar, în același timp, nu sunt ținte mai puțin profitabile. Chiar și cele mai mici întreprinderi se pot ocupa de sume mari de bani sau pot avea acces la cantități uriașe de date despre clienții pe care, (conform normelor GDPR), sunt obligați să le protejeze. De asemenea, întreprinderile mici lucrează adesea cu companii mai mari, astfel încât acestea pot fi folosite de hackeri ca modalitate de a viza acele companii.
Întreprinderile mici au cel mai mult de pierdut din cauza unui atac cibernetic. Un raport recent a arătat că afacerile cu mai puțin de 500 de angajați pierd în medie 2,5 milioane de dolari pe atac. Pierderea acestei sume de bani într-un atac cibernetic este devastatoare pentru întreprinderile mici și nu mai vorbim de daunele reputaționale care rezultă după un asemenea atac.
Din aceste motive, întreprinderile mici trebuie să fie conștiente de amenințări și cum să le oprească. Acest articol va acoperi primele 5 amenințări de securitate cu care se confruntă companiile și modul în care organizațiile se pot proteja împotriva lor.
Cea mai mare, mai dăunătoare și mai răspândită amenințare cu care se confruntă întreprinderile mici sunt atacurile de phishing. Phishingul reprezintă 90% din toate atacurile cibernetice cu care se confruntă organizațiile, au crescut cu 65% în ultimul an și reprezintă pierderi de afaceri de peste 12 miliarde USD. Atacurile de phishing apar atunci când un atacator se preface că este un contact de încredere și atrage un utilizator să facă click pe un link rău intenționat, să descarce un fișier rău intenționat sau să le ofere acces la informații sensibile, detalii despre cont sau conturi și parole.
Atacurile de phishing au devenit mult mai sofisticate în ultimii ani, atacatorii devenind mai convingători în a pretinde că sunt contacte ale unor afaceri legitime. S-a înregistrat, de asemenea, o creștere a breșelor de securitate prin e-mail-urile trimise în scopuri de afaceri, care implică hackeri care folosesc campanii de phishing pentru a fura parolele conturilor de e-mail de afaceri, de la directori de nivel înalt și apoi folosesc aceste conturi pentru a solicita în mod fraudulos plăți de la angajați.
O parte din ceea ce face atacurile de phishing atât de dăunătoare este că sunt foarte greu de combătut. Ele folosesc ingineria socială pentru a viza oamenii din cadrul unei afaceri, mai degrabă decât pentru a viza slăbiciunile tehnologice. Cu toate acestea, există metode de apărare împotriva atacurilor de phishing.
Dacă aveți un gateway de securitate puternic pentru e-mail, puteți împiedica e-mailurile de phishing să ajungă la căsuțele de e-mail ale angajaților dvs. Protecția după livrare este, de asemenea, crucială pentru a vă proteja afacerea de atacurile de phishing. Aceste soluții permit utilizatorilor să raporteze e-mailurile de phishing și apoi permit administratorilor să le șteargă din toate căsuțele primite ale tuturor utilizatorilor.
Ultimul strat de securitate pentru a proteja e-mailurile împotriva atacurilor de phishing este instruirea corespunzătoare a angajaților. Aceasta soluție vă permite să vă protejați angajații testându-i și instruindu-i să identifice atacurile de phishing și să le raporteze.
Pentru companiile care sunt încă la început si nu au foarte multe resurse pentru a investi într-un sistem complex de securitate cibernetică, un prim pas ar fi achiziționarea unui program de tip Anti-virus. Un antivirus gratuit nu este suficient. Un antivirus bun, contra cost, vine cu protecție Anti-Phishing. Componenta Anti-Phishing permite verificarea adreselor URL pentru a afla dacă acestea sunt incluse în lista de adrese URL de phishing.
Programele malware sunt a doua mare amenințare cu care se confruntă întreprinderile mici. Acesta cuprinde o varietate de amenințări cibernetice, cum ar fi troieni și viruși. Este un termen general pentru codul rău intenționat creat de hackeri pentru a avea acces la rețele, pentru a fura date sau pentru a distruge datele de pe computere. Programele malware provin, de obicei, din descărcări de pe site-uri web, e-mailuri spam sau din conectarea la alte dispozitive infectate.
Aceste atacuri sunt deosebit de dăunătoare pentru întreprinderile mici, deoarece pot strica dispozitivele, ceea ce necesită reparații costisitoare sau înlocuiri. De asemenea, pot oferi atacatorilor o cale de acces pentru a accesa datele, ceea ce poate pune în pericol clienții și angajații. Întreprinderile mici sunt mai predispuse să angajeze oameni care își folosesc propriile dispozitive pentru muncă, deoarece ajută la economisirea de timp și costuri. Cu toate acestea, acest lucru le crește probabilitatea de a suferi un atac malware, deoarece dispozitivele personale sunt mult mai susceptibile de a fi expuse riscului.
Companiile pot preveni atacurile malware-ului prin existența unor programe de securitate puternice. ESET, Bitdefender GravityZone și Kaspersky oferă unele dintre cele mai performante soluții de securitate pentru utilizatori casnici și firme mici. Protejează dispozitivele împotriva descărcărilor de programe malware și asigură securitatea tuturor utilizatorilor. Securitatea web este importantă, oprind utilizatorii să viziteze pagini web nesecurizate și să descarce malware.
Ransomware este unul dintre cele mai frecvente atacuri cibernetice, lovind mii de companii în fiecare an. Au devenit mai frecvente recent, deoarece sunt una dintre cele mai profitabile forme de atac. Ransomware implică criptarea datelor companiei, astfel încât acestea să nu poată fi utilizate sau accesate și apoi obligarea companiei să plătească o anumită sumă de bani pentru a debloca datele. Acest lucru lasă întreprinderilor o alegere dificilă – să plătească răscumpărarea și să piardă sume uriașe de bani sau să-și blocheze serviciile cu o pierdere de date.
Întreprinderile mici sunt deosebit de expuse riscului din cauza acestor tipuri de atac. În 2018, 71% din atacurile de răscumpărare au vizat întreprinderile mici, cu o cerere medie de răscumpărare de 116.000 de dolari. Atacatorii știu că întreprinderile mai mici au mult mai multe șanse să plătească o răscumpărare, deoarece datele lor nu au de cele mai multe ori un backup și acestea au nevoie de ele cât mai curând posibil. Sectorul asistenței medicale este afectat în mod deosebit de acest tip de atac, deoarece blocarea dosarelor medicale ale pacienților și a softului de programări poate afecta o afacere până la un punct în care nu are de ales decât să închidă.
Pentru a preveni aceste atacuri, companiile trebuie să aibă o protecție puternică a tuturor dispozitivelor utilizate în cadrul firmei. Acestea vor ajuta la oprirea atacurilor ransomware și la criptarea în mod eficient a datelor. Soluțiile de tip Internet Security instalate pe toate dispozitivele utilizate într-o companie oferă protectie împotriva atacurilor ransomware și cresc șansele de detecție și atenuare rapidă în cazul acestor atacuri.
Întreprinderile ar trebui, de asemenea, să ia în considerare existența unei soluții eficiente de backup în cloud. Aceste soluții fac copii de siguranță ale datelor companiei în cloud, contribuind la atenuarea pierderilor de date. Avantajul implementării copierii de rezervă și recuperării datelor este că în cazul unui atac de ransomware, organizațiile își pot recupera rapid datele fără a trebui să plătească sau să oprească activitatea. Acesta este un pas important către o mai bună reziliență cibernetică.
O altă mare amenințare cu care se confruntă întreprinderile mici sunt angajații care folosesc parole slabe sau ușor de ghicit. Multe companii mici folosesc mai multe servicii bazate pe cloud, care necesită conturi diferite. Aceste servicii pot conține adesea date sensibile și informații financiare. Utilizarea parolelor ușor de ghicit sau utilizarea acelorași parole pentru mai multe conturi poate face ca aceste date să fie compromise.
Întreprinderile mici sunt deseori expuse riscului de compromisuri care provin de la angajații care folosesc parole slabe, din cauza lipsei generale de conștientizare cu privire la daunele pe care le pot provoca. În medie, 19% dintre profesioniștii din întreprinderi folosesc parole ușor de ghicit sau folosesc aceleași parole între conturi, conform unui raport recent.
Pentru a se asigura că angajații folosesc parole puternice, utilizatorii ar trebui să ia în considerare programele de gestionare a parolelor. Aceste platforme ajută angajații să gestioneze parolele pentru toate conturile lor, sugerând parole puternice care nu pot fi ușor sparte. Întreprinderile ar trebui, de asemenea, să ia în considerare implementarea tehnologiilor de autentificare cu mai mulți factori. Acestea asigură că utilizatorii au nevoie de mai mult decât o parolă pentru a avea acces la conturile utilizate de companie. Aceste metode de autentificare ajută la prevenirea atacatorilor și accesarea conturilor de afaceri, chiar dacă aceștia afla prin diverse metode o parolă.
Kaspersky Total Security are inclus un manager de parole care stochează toate parolele în siguranță pentru un acces ușor și rapid.
Ultima amenințare majoră cu care se confruntă întreprinderile mici este amenințarea din interior. O amenințare din interior este un risc pentru o organizație care este cauzat de acțiunile angajaților, foștilor angajați, contractanților de afaceri sau asociaților. Aceștia pot accesa date critice despre compania dvs. și pot produce efecte dăunătoare prin lăcomie, răutate sau pur și simplu prin ignoranță și neglijență.
Aceasta este o problemă în creștere și poate pune angajații și clienții în pericol sau poate provoca daune financiare companiei. În cadrul întreprinderilor mici, amenințările din interior sunt în creștere, pe măsură ce mai mulți angajați au acces la mai multe conturi care dețin mai multe date. Cercetările au arătat că 62% dintre angajați au raportat că au acces la conturi care probabil nu le-au trebuit.
Pentru a bloca amenințările din interior, întreprinderile mici trebuie să se asigure că au o cultură puternică a conștientizării securității în cadrul organizației lor. Acest lucru va ajuta la oprirea amenințărilor din interior cauzate de ignoranță și va ajuta angajații să identifice din timp când un atacator a compromis sau încearcă să compromită datele companiei.
Cea mai bună modalitate prin care companiile se protejează împotriva acestor amenințări este să aibă la dispoziție software dedicat securității cibernetice și să se asigure că utilizatorii sunt conștienți de amenințările la adresa securității și știu cum să le prevină.